رنگ آمیزی فلز با رنگ سه لایه

جهت رنگ آمیزی فلز با رنگ سه لایه و محافظت عالی از سطح در برابر خوردگی، با شرکت رنگ رادین، نمایندگی رسمی رنگ روناس و اکسیر در تهران، تماس بگیرید.

آدرس: شادآباد، خیابان الغدیر، خیابان وثوقی، خیابان عباس مختاری، نبش کوچه ی شیرین یکم، پلاک 45، فروشگاه رنگ رادین

محافظت و رنگ آمیزی فلز با رنگ سه لایه

فلزات آهنی و فولادی با گذشت زمان و قرارگیری در برابر عوامل خوردگی مانند اکسیژن هوا، رطوبت، دما حلال و مواد شیمیایی دچار اکسید شدن و یا همان خوردگی می شوند. با توجه به گران و حساس بودن سازه های صنعتی نیاز به محافظت از آن ها حس می شود. در مناطق صنعتی با میزان بالایی از خوردگی روبرو هستیم. بخارات گازهایی مانند SO2و NO2 بشدت خورنده است و باعث تخریب زودهنگام سازه می شود. میزان رطوبت بالا یا به اصطلاح شرجی بودن محیط نیز باعث انتقال سریع اکسیژن هوا به سطح فلز شده و باعث تخریب آن می شوند. یکی از بهترین سیستم های محافظتی از سازه های فلزی رنگ آمیزی سه لایه می باشد که در زیر به بررسی و شرح آن می پردازیم.

پوشش سه لایه ی زینک ریچ اپوکسی+ لایه میانی اپوکسی+ لایه رویه دو جزئی

این پوشش با محافظت کاتدی و فیزیکی قوی و با داشتن رزین های قوی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و رطوبت می تواند بخوبی سطح سازه را حفظ نماید.

آستر ضد خوردگی زینک ریچ اپوکسی

این رنگ بر پایه ی رزین اپوکسی، درصد بالایی از پودر روی، حلال و فیلر تولید می شود. رنگ جهت کامل شدن واکنش شیمیایی خود نیاز به بخش دوم خشک کن دارد که از جنس پلی آمید می باشد. به دلیل وجود درصد بالایی از پودر روی درون رنگ، فام رنگی این محصول طوسی تیره است. پوشش زینک ریچ با ضخامت 70 میکرون فیلم خشک اجرا می شود و تقریبا هر کیلو رنگ 3متر مربع را پوشش می دهد.

رنگ لایه میانی اپوکسی پلی آمید

چسبندگی رنگ های رویه به پوشش زینک ریچ اپوکسی پایین می باشد به همین دلیل می توانیم با استفاده از رنگ های لایه میانی این مشکل را بر طرف کنیم. این پوشش قدرت چسبندگی بالایی به سطح زینک زیرین و نیز رنگ رویه دارد و مانند پلی بین این دو عمل می کند. از طرف دیگر رنگ زینک ریچ به دلیل داشتن درصد بالایی از پودر روی و کم بودن رزین، زمینه ی ورود بعضی ذرات خورنده را به سطح فلز فراهم می آورد. حال با استفاده از رنگ لایه میانی می توانیم این خلل رو پر کنیم و نگرانی بابت این مورد را از بین ببریم. پوشش های لایه میانی بصورت هایبیلد و با درصد بالایی از مواد جامد هستند و به همین علت می توانیم ضخامت بالایی از رنگ(تا150 میکرون) را ایجاد کنیم.

پوشش های رویه اپوکسی و پلی اورتان

رنگ های لایه رویه دارای مقاومت خوردگی بسیار خوبی هستند و به همین علت بعنوان لایه ی رویی و اولین لایه ی برخورد کننده با مواد خورنده اجرا می شوند. رنگ های اپوکسی برپایه ی رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید هستند. این پوشش ها مقاومت عالی در برابر شرایط غرق آبی، حلال ها و مواد شیمیایی دارند. رنگ های اپوکسی مقاومت نوری خوبی ندارند و بهتر است تا برای سازه های اکسپوز از آن ها استفاده نکنیم. ضخامت اجرایی پوشش اپوکسی 70 میکرون فیلم خشک می باشد.

رنگ های رویه پلی اورتان بر پایه ی رزین اکریلیک و پلی استر می باشند. این پوشش ها مقاومت شیمیایی، رطوبتی و نوری بالایی دارند و برای سازه های در معرض نور آفتاب گزینه ی بسیار مناسبی می باشند. این پوشش با ضخامت فیلم خشک 70 میکرون اجرا می شود.

روش اجرای پوشش سه لایه

  1. ابتدا سطح زیرین را کاملا تمیز و سندبلاست نمایید.
  2. رنگ زینک ریچ اپوکسی را با ضخامت استاندارد اجرا کنید و اجازه دهید تا خشک شود.
  3. پوشش لایه میانی را اجرا کنید.
  4. پس از گذشت چند ساعت رنگ رویه را با ضخامت لازم اجرا نمایید.
  • زمان فول کیور شدن رنگ 7الی 10 روز می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

رنگ آمیزی فلز با رنگ سه لایه

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما