رنگ آمیزی مخزن حاوی مواد قلیایی

رنگ آمیزی مخزن حاوی مواد قلیایی با رنگ های دو جزئی و مقاوم به مواد خورنده، شرکت رنگ رادین، نمایندگی رنگ روناس در تهران در زمینه ی تامین و مشاوره ی انواع رنگ های صنعتی در خدمت شما می باشد.

روش رنگ آمیزی مخزن حاوی مواد قلیایی

مخازن نگهداری مواد شیمیایی قلیایی باعث خوردگی بسیار شدید و زود هنگام در سطح فلز می شوند. از آنجائیکه هزینه ی تولید یک سازه ی فلزی از نوع مخزن بسیار بالا می باشد، بنابراین محافظت از این سازه ضروری است. از طرف دیگر در صورتی که هر گونه زنگ و ذرات حاصل از خوردگی وارد مواد موجود در مخزن شود، باعث از بین رفتن خلوص آن می شود. نشت مواد به بیرون نیز خود باعث لطمه به دستگاه تنفسی اطرافیان و نیز آسیب به کف خواهد شد. حال به بررسی سیستم رنگ مناسب برای این مخازن می پردازیم. نوع رنگ انتخابی بستگی به PH و درصد خورندگی مواد دارد.

رنگ آمیزی سازه ها در معرض شرایط قلیایی متوسط

در سازه هایی با خورندگی متوسط قلیایی بهترین رنگ، پوشش کولتار اپوکسی می باشد. این محصول حاصل ترکیبی از مواد حاصل از قطران ذغال سنگ در بستری از رزین اپوکسی می باشد. این رنگ جهت خشک شدن کامل و نیز کامل شدن واکنش شیمیایی خود نیاز به بخش دوم خشک کن دارد. با توجه به درصد جامد موجود در رنگ نوع خشک کن تعریف می شود. اگر درصد جامد بالا باشد از نوع پلی آمین استفاده می شود و پس از اجرا معمولا ضخامت بالاتری از رنگ خواهیم داشت. در صورتی که درصد جامد متوسط باشد از خشک کن پلی آمینو- آمید استفاده می کنیم. در این شرایط ضخامت هایی از 100 تا 150 میکرون فیلم خشک حاصل می شود.

سیستم رنگی برای شرایط قلیایی شدید

در چنین شرایطی از رنگ های اپوکسی گلس فلیک استفاده می شود. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط قلیایی و اسیدی قوی از خود نشان می دهد. رزین این محصول اپوکسی نوالاک می باشد که از گروه رزین های بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. وجود ذرات پودر شیشه در رنگ باعث بالا رفتن مقاومت شیمیایی آن خواهد شد. خشک کن این محصول از نوع پلی آمین است و معمولا با ضخامت 500 میکرون فیلم خشک اجرا می شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

رنگ آمیزی مخزن حاوی مواد قلیایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما