خوردگی فلزات و جلوگیری از آن با ضد زنگ

جهت جلوگیری از خوردگی فلزات و جلوگیری از آن با ضد زنگ روش های گوناگونی وجود دارد که در مقاوله ی زیر به شرح آن می پردازیم.

خوردگی فلزات چیست؟

فلزات مختلف در صورتی که دچار اکسایش شوند به تدریج پوسیده شده و از بین خواهند رفت. از عوامل موثر بر افزایش خوردگی فلزات می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. میزان اکسیژن محیط
  2.  رطوبت محیط
  3.  درجه ی حرارت محیط
  4. میزان خالص بودن فلز

خوردگی در فلزات مختلف مخصوصا سازه های صنعتی باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری خواهد شد و بنابراین باید سطح سازه با پوشش محافظ مناسب پوشانده شود.

انواع پوشش های محافظ فلزات:

انواع پوشش های رنگی

این پوشش ها با دو مکانیزم سد کنندگی فیزیکی و نیز حفاظت شیمیایی می توانند از سازه ی زیرین خود در برابر خوردگی محافظت نمایند. سد کنندگی فیزیکی به این معناست که با ایجاد سدی محکم در برابر نفوذ عوامل خورنده به سطح فلز از آن محافظت می نماییم. در محافظت شیمیایی با ایجاد بستری از فلز دوم با میل به اکسایش بیشتر بر روی فلز اصلی، از خوردگی آن جلوگیری می نماییم.

پوشش اکسید فلزی

در این روش لایه ی نازکی از اکسید همان فلز را بر روی سطح مورد نظر ایجاد می نماییم که این لایه خود، بصورت عامل سد فیزیکی رفتار نموده و از نفوذ عوامل خورنده به سطح فلز جلوگیری بعمل می آورد.

خوردگی فلزات و جلوگیری از آن با ضد زنگ

انواع ضد زنگ های تک جزئی و دو جزئی می توانند برای جلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار گیرند. نوع تک جزئی بر پایه ی رزین آلکیدی و ذرات پودر روی تولید شده و باعث محافظت از سازه در برابر خوردگی خواهند شد. نوع دو جزئی بر پایه ی رزین اپوکسی و ذرات ضد خوردگی روی تولید شده و در شرایط خوردگی شدید می توانند به خوبی از سازه ی زیرین خود محافظت نمایند.

شرکت رنگ رادین صنعتی بعنوان مرکز مشاوره، اجرا و فروش انواع رنگ های صنعتی در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مهندس محمدخانی به شماره ی ۰۹۱۲۹۶۸۷۶۷۴ تماس بگیرید.

خوردگی فلزات و جلوگیری از آن با ضد زنگ

رنگ ضد خوردگی

عناوین مرتبط:

پوشش اپوکسی محافظ ضد خوردگی و ضد آب
خوردگی فلزات و جلوگیری از آن توسط رنگ صنعتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما