رنگ های حفاظتی مخازن نگهداری مواد شیمیایی

مخازن مختلف حاوی مواد شیمایی در معرض خوردگی بسیار بالایی قرار دارند. با توجه به مشخصات مواد موجود درون سازه می توان رنگ های حفاظتی مخازن نگهداری مواد شیمیایی مناسب را پیشنهاد داد.

رنگ های حفاظتی مخازن نگهداری مواد شیمیایی

مخازن نگهدارنده ی مواد شیمیایی به دلیل مواجهه با ترکیبات خورنده بشدت در معرض آسیب می باشند. هر گونه سوراخ شدگی و پوسیدگی باعث نشت ذرات خارجی به درون مواد شیمایی و آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد؛ به همین دلیل محافظت از این سازه ها بسیار حائز اهمیت می باشد. با توجه به ماده ی موجود درون مخزن می توان سیستم رنگی مناسب را پیشنهاد داد که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

رنگ مخصوص مخزن اسید

جهت رنگ آمیزی مخازن اسید با توجه به درصد اسید موجود در آن می توان از رنگ فنولیک(اسیدهای ضعیفتر) و یا رنگ گلس فلیک(اسیدهای قویتر) استفاده نمود.

رنگ مخصوص مخزن مشتقات نفتی و گازوئیل

برای رنگ آمیزی این مخازن از سیستم سه لایه ی زینک ریچ اپوکسی، لایه میانی MIOو رنگ رویه اپوکسی می توان استفاده نمود. سیستم دوم استفاده از رنگ اپوکسی فنولیک بصورت سلف پرایمر می باشد.

رنگ مخصوص مخازن روغن صنعتی

در صورتی که روغن مواد خورنده ی بالا نداشته باشد می توان بدون رنگ آمیزی استفاده کرد چرا که خود روغن با داشتن دانسیته ی بالا و جلوگیری از نفوذ رطوبت و هوا از سازه محافظت می نماید. در صورت داشتن مواد خورنده رنگ فنولیک و یا سیستم سه لایه ی رنگ اپوکسی پیشنهاد می شود.

رنگ مخصوص مخازن آب شرب

با توجه به حساست بالای این نوع مخازن جهت رنگ آمیزی باید از رنگ اپوکسی بهداشتی استفاده شود. این رنگ بصورت سلف پرایمر قابلیت اجرا دارد.

رنگ مخصوص مخازن پساب های صنعتی

با توجه به درصد خورندگی بالا و نیز وجود مواد گوناگون خورنده در این نوع ترکیبات بهتر است تا از رنگ اپوکسی ماستیک بصورت خود پرایمر استفاده شود که از مقاوم ترین نوع رنگ ها می باشد.

شرکت رنگ رادین صنعتی بعنوان مرکز مشاوره، اجرا و فروش انواع رنگ های صنعتی در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مهندس محمدخانی به شماره ی ۰۹۱۲۹۶۸۷۶۷۴ تماس بگیرید.

رنگ های حفاظتی مخازن نگهداری مواد شیمیایی

رنگ مخازن

عناوین مرتبط:

پوشش اپوکسی مخازن سوخت با قیمت مناسب

رنگ ضد خوردگی برای مخازن صنعتی 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما