رنگ آمیزی ورق گالوانیزه چگونه است؟

رنگ آمیزی ورق گالوانیزه چگونه است؟ جهت یافتن پاسخ این سوال با شرکت رنگ رادین، نمایندگی رسمی رنگ روناس و اکسیر در تهران، تماس بگیرید.

آدرس: شادآباد، خیابان الغدیر، خیابان وثوقی، خیابان عباس مختاری، نبش کوچه ی شیرین یکم، پلاک 45، فروشگاه رنگ رادین

رنگ آمیزی ورق گالوانیزه چگونه است؟ انواع روش های رنگ آمیزی

لایه ی روی موجود در سطح ورق  گالوانیزه از غلتاندن ورق آهنی در محلول مذاب روی ایجاد می شود. این سطح به دلیل داشتن درصد بالایی از پودر زینک و محافظت کاتدی و فیزیکی از آهن، می تواند برای سالیان طولانی سطح را از خوردگی حفظ کند. به هر حال در مناطق بسیار مرطوب و آلوده ی صنعتی فرآیند خوردگی بسیار سریع می باشد و باید قبل از نصب ورق آن را با یک دست رنگ مقاوم پوشاند تا گالوانیزه ی زیرین سالم باقی بماند. با گذشت زمان روی تبدیل به اکسید روی می شود و  درصد پودر روی آزاد در سطح فلز کاهش می یابد و نیاز به رنگ آمیزی می باشد.

با توجه به چسبندگی بسیار کم پوشش های رنگی بر روی سطح مذکور، باید ابتدا با یک پرایمر سطح را آماده کنیم. این محصول بر پایه ی رزین اپوکسی(رنگ طوسی و سفید) و یا پلی وینیل بوتیرال(رنگ زرد) تولید می شود و دو جزئی می باشند. آستر دارای اندکی اسید فسفریک می باشد که این محصول باعث ایجاد زبری اندک بر روی سازه می شود و به این ترتیب چسبندگی بر سطح را افزایش می دهد.

انواع رنگ های مخصوص گالوانیزه

رنگ تک لایه ی  زینکا یا همان گالواکوت

پوشش زینکا یا گالواکوت نوعی رنگ تک جزئی بر پایه ی رزین اپوکسی و درصد بالایی پودر روی می باشد. این محصول قابلیت اجرای مستقیم بر روی سطوح گالوانیزه را دارد و با ایجاد حفاظت کاتدی و جریان الکترونی قوی می تواند سطح را از خوردگی حفظ نماید. محصول مقاومت فیزیکی، نوری، دمایی، حلالی و رطوبتی بسیار بالایی دارد و می تواند در محیط های شرجی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. حلال این رنگ از خانواده ی کتون ها و استرها می باشد.

رنگ زینکا برای سازه ی گالوانیزه و آهنی مناسب است.  برای فلزاتی  همچون آلومینیوم و کروم این روش مناسب نیست و دو روش زیرین باید مورد استفاده قرار گیرد.

پوشرنگ دو لایه ی  واش پرایمر+ لایه رویه اپوکسی یا پلی اورتان

آستر واش پرایمر همانطور که توضیح دادیم می تواند با ایجاد زبری سطح گالوانیزه و آلومینیوم را از خوردگی حفظ نماید. پس از اجرای این رنگ می توانیم انواع رنگ های آلکیدی صنعتی و یا رنگ های اپوکسی یا پلی اورتان را بر روی سطح اجرا کنیم.

رنگ کوره ای

پوشش های کوره ای الکترواستاتیک نیز نوعی رنگ بسیار قوی می باشند. این رنگ ها بر پایه ی رزین اپوکسی، پلی استر و یا اپوکسی استر تولید می شوند و می توانند بر روی انواع ساره های فلزی کاور شوند. پس از ایجاد اختلاف پتانسیل در سطح فلز رنگ بر روی آن پاشیده می شود و و به دلیل وجود بار الکتریکی در سطح فلز می چسبد. در مرحله ی بعدفلز را درون کوره می گذاریم. در نهایت  رنگ ذوب می شود و به سطح فلز محکم می چسبد. این پوشش بصورت یکنواخت سطح را می پوشاند و زیبایی زیادی به آن می دهد. در سازه های آهنی قبل از پاشش سطح را سندبلاست باید سطح را سندبلاست کنیم. در سازه ی آلومینیوم و یا گالوانیزه با اسید شویی سطح را زبر کنید تا چسبندگی رنگ بر سازه زیاد شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126و02166813351

همراه:09129687674

رنگ آمیزی ورق گالوانیزه چگونه است؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما